2012. június 25., hétfő

Kritika: Ali G Indahouse



Üdvözletem! Úgy gondoltam, első kritikámban egy általam nem rég látott filmet fogok bemutatni, melynek címe: Ali G Indahouse. Egy kicsit a film hátteréről. Ali G megszemélyesítője Sacha Baron Cohen, akinek a munkásságát lehet nagyon szeretni, vagy nagyon utálni, én személy szerint úgy vagyok vele, hogy nem tudom igazán, hogy sírjak vagy nevessek.Bár a Borat és a Brüno véleményem szerint a feladatukat, tehát a szórakozást ellátják, de szakmai szempontból...nos...nem rengetnek világokat.
De most térjünk is vissza mai alanyunkra, az Ali G Indahouse-ra. 
Kezdjük a történettel nagy vonalakban. Ali G, eredeti nevén Alistair Leslie Graham, egy brit gangsta rapper, aki tulajdonképpen azt képzeli magáról, hogy fekete, ami a film egyik humorforrása is. A történet egy erős felütéssel kezdődik, majd Ali egy átlagos napját láthatjuk, találkozik a barátaival, csajozik, és ami a cselekmény ugródeszkáját adja, az utcán való 'gangsta' életre oktatja a gyerekeket a stainesi szabadidő központban. Ám ekkor jön a hír, hogy a központot bezárják, aminek persze Ali egyáltalán nem örül, így minden lehetséges eszközt megragad, hogy ez ne történjen meg. 
Eközben az ország egyik vezető pártja új arcot keres, amivel kampányolni tudna, és a vezetőség valami bizarr okból kifolyólag Alit választja. Mikor pedig hősünk bekerül a parlamentbe, onnantól kezdődik az igazi poénmaraton. Persze később kiderül, hogy a fejesek rendesen átkúrták szegényt, mert tulajdonképpen senkit sem érdekel a központja. Ennek tetejébe a főnökéről még az is kiderül, hogy lefeküdt a barátnőjével, amiről egy videokazettája is van. Ezek után Ali és barátai, meg az egész stainesi gangsta közösség összefog, hogy...nos, tulajdonképpen, hogy jól kicsesszenek a párt vezető egyéniségével.
Kb ilyesmi a  történet, és akkor most jöjjön az én véleményem. Ez a film már az első perctől kezdve úgy szórja a poénokat, hogy ha az ember egy percen belül nem kap egyet, akkor gyanús, hogy időközben véletlenül elkezdett valami mást nézni. Mint mondtam, poénból rengeteg van, erősebbek, gyengébbek egyaránt. Sokat nevettem, mikor néztem a filmet, és véleményem szerint nem is volt rossz, ám néhány dolog  szemet szúrt. Például:
1. Az a rész, ami Ali parlamentbe kerülése, és megcsalása között van, a cselekmény szempontjából teljesen felesleges, mindössze egy jópofa humorcsomag, amin látszik, hogy csak azért tették bele, mert jól ki akarták aknázni az internacionális politika nyújtotta humorforrást. (Ami megjegyzem remekül sikerült.)
2. Ez lehetséges, hogy az én hibám, de néhol nekem kicsit kuszák a dolgok, van, hogy a motivációk nem éppen tiszták előttem. 
3. Sacha Baron Cohent kivéve a filmben szereplő sok színész, például Ali haverjai, vagy a rivális banda, néha egyszerűen irritálnak. Bocsánat, lehet hogy ez szubjektív probléma, de vannak nagyon rossz alakítások is ebben a filmben. 

Körülbelül ennyi lenne. 
Összegezve az Ali G nem egy rossz film. Aki egy jót akar derülni az nézze meg, de előre szólok, hogy még csak véletlenül se keressetek benne semmi logikát, mert...azért ez akkor is egy Sacha Baron Cohen film.

Értékelés:
6,7/10. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése